Pages

Tuesday, July 31

Kongsi Sama-Sama


Salam,

Bertemu kita pada hari ini iaitu hari ke 11 Ramadhan. Bulan puasa ini kadang tak sempat nak menjenguk blog ini, tapi saya akan cuba meluangkan sedikit masa mengupdate blog ini..tak nak nanti bersawang berabuk penuh lak..hehhehehe...

Memandangkan kita semua umat Islam masih dalam menjalani ibadat puasa, saya suka share pengetahuan serta tips yang kita boleh berkongsi bersama-sama untuk manfaat kepada diri kita sendiri.


Keistimewaan Ramadhan...

"Pada bulan Ramadhan, selain mendapat keuntungan diampuni dosa yang telah lampau sebagai keutamaan pahala puasa dan qiyamu Ramadhan, dalam bulan Ramadhan pun kita mendapat kesempatan meningkatkan pahala amal ibadah, karena pahalanya dilipatgandakan. Selepas Ramadalan kita diberi anugerah kembali ke fitrah (‘idul fitri).

Namun sudah tentu, keistimewaan ini diperuntukkan hanya bagi orang yang berpuasa dengan benar dan memanfaatkan kesempatan Ramadhan dengan sebaik-baiknya. Sebaliknya, Rasulullah menyatakan, bahwa banyak orang berpuasa tidak mendapatkan manfaat dari puasanya, kecuali lapar dan haus..."


sumber : google

No comments:

Post a Comment